مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد به استقبال ايام دهه فجر مي‌رود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 80
نویسنده : مولوی
مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد به مناسبت فرارسيدن سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با اجراي برنامه‌هايي متنوع همچون برپايي 14 نمايشگاه و نمايش فيلم‌هاي مستند با موضوع انقلاب به استقبال اين ايام مي‌رود.

 به گزارش ايرنا، با توجه به اهميت انتقال و نمايش رخدادهاي منجر به پيروزي انقلاب اسلامي ايران و دستاوردهاي بدست آمده در پرتو اين نظام، 2 نمايشگاه عكس با عنوان «بهمن درآيينه تاريخ» و «سعدآباد از نگاه مطبوعات قبل از انقلاب» در موزه تاريخ معاصر سعدآباد برپا مي‌شود.

نمايشگاهي نيز از دستاوردهاي يكساله مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري آن با همكاري فرمانداري و حضور ساير نهادها و ادارات شهرستان شميرانات در محل آستانه مقدس امامزاده صالح برگزار خواهد شد.

برپايي نمايشگاه آثار و اشياي اهدايي به استاد محمود فرشچيان در دالان هنر و نمايشگاهي براي معرفي آثار خلق شده استاد پس از انقلاب، در موزه اختصاصي اين استاد شهير نگارگري در سعدآباد از ديگر برنامه‌هاي اين ايام است.

برپايي نمايشگاه‌هاي «تفنگ‌ها و آدمها به روايت عكاس قاجار» در موزه سلاح‌هاي دربار،

«لوازم شخصي پهلوي اول و ظروف گل و مرغ» در كاخ موزه سبز، «ناديده‌هاي ظروف سلطنتي» در موزه ظروف سلطنتي، «آثار فلزي طلا و نقره صنعتگران دوره پهلوي تا انقلاب اسلامي» در موزه صنايع دستي، «وسايل صوتي و تصويري سلطنتي» در كاخ موزه ملت، «آثار نقاشي و خانم مهدي زاده» در كاخ موزه نگارستان و «منتخب آثار جشنواره 3 روز عكس در سعدآباد» در طبقه همكف موزه هنرهاي زيبا از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه است.

نمايش روزانه «فيلم مستند برادران اميدوار» و «اولين فيلم مستند ساخته شده درباره ايران» در موزه برادران اميدوار از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي هنري سعدآباد در ايام دهه فجر بشمار مي‌رود.

همچنين جشـنواره‌اي ويژه نونهالان و كودكان تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي با همكاري روابط عمومي فرمانداري شميرانات در سالن ايوان عطار سعدآباد برنامه ريزي شده است.

اجراي زنده و پخش برنامه‌هاي متنوع ويژه دهه فجر و نواهاي انقلابي و سرودهاي حماسي بطور روزانه از راديو گردشگري سعدآباد نيز از برنامه‌هايي است كه پخش آن در فضاي باغ موزه سعدآباد، ياد و خاطره شيرين روزهاي خوش پيروزي انقلاب را در ذهن‌ها تداعي مي‌كند.

برگزاري جشنواره، نمايش محيطي گزارش عملكرد يكساله از فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و عمراني سعدآباد، چاووشي خواني، نمايش فيلم و نمايش خياباني در نقاط مختلف مجموعه 110 هكتاري سعدآباد از ديگر برنامه‌هاي سعدآباد در اين ايام است.

همچنين با توجه به ثبت جهاني مراسم تعزيه و اهميت احيا و تكامل اين آيين مذهبي و به دليل تقارن رحلت نبي اكرم اسلام (ص) و شهادت دو امام معصوم با دهه فجر، مراسم تعزيه و شبيه خواني با مشاركت معاونت امور اجتماعي شهرداري، از 11 تا 15 بهمن ماه در محوطه مجاور كاخ موزه ملت براي همگان به نمايش درمي آيد.

تجديد ميثاق با آرمان‌هاي والاي امام خميني (ره) و شهداي انقلاب با حضور در مرقد مطهر، جماران و قطعه شهداي انقلاب اسلامي يكي از برنامه‌هاي اين مجموعه در ايام دهه فجر است.

مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد همه روزه به استثناي تعطيلات سوگواري (13 بهمن ماه) از ساعت 9 تا 16 پذيراي بازديدكنندگان و علاقمندان است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: